Raport roczny ERGO Hestii
Raporty roczne ERGO Hestii to efekt artystycznego audytu przeprowadzanego cyklicznie od 2014 roku wewnątrz firmy.
Realizacją tego wyjątkowego projektu zajmuje się wybrana przez ERGO Hestię osoba artystyczna. Twórcy mają za zadanie opracowanie koncepcji i realizację raportu rocznego ERGO Hestii na warunkach komercyjnych. Prezentacja wyników finansowych stanowi tu jedynie pretekst, by o firmie – widzianej oczami młodych twórców – powiedzieć znacznie więcej, w interesujący wizualnie sposób.

Raport Roczny „Sukces” 2018
Istotę sukcesu łatwo sprowadzić do zdawkowego banału. Łatwo ją również przeciążyć niepotrzebnym składnikiem. Sukces nie tworzy się w monotonii jednego czasu i jednej przestrzeni, rozgrywa się bowiem na wszystkich znanych przez zmysły polach. Joanna Kunert, laureatka Nagrody Specjalnej 17. Edycji konkursu Artystyczna Podróż Hestii, wsłuchała się w głos osób, które tworzą ERGO Hestię i jej wartości. Rozejrzała się także w codziennej przestrzeni pracowników biura. Korzystając z sopockich ingrediencji, stworzyła paletę faktur, kształtów, zapachów i smaków, która opowiada o tym, co ludzkie, lokalne i dostępne. Jej opowieść osadza się na głębokiej refleksji, dzięki której możemy się dziś sukcesem ERGO Hestii cieszyć i dzielić. Zmysły, które tak mocno zaznaczają swoją obecność w Raporcie Rocznym ERGO Hestii, sprzyjają bowiem smakowaniu a nie łatwiej konsumpcji.

Raport Roczny „Poznanie” 2017
Przyzwyczajeni do codziennej analizy, poruszamy się zwykle w linearnych granicach nakreślonych przez zmysły. W poszukiwaniu najpełniejszej informacji trzymamy się kurczowo wystudiowanych procedur. Jakże często w tym nieustającym dociekaniu prawdy ocieramy się o niebezpieczeństwo rutyny i jakże sprawnie unikamy eksperymentów. A przecież rozwój wymaga próby ognia, potrzebuje testu. To eksperyment – nieujarzmiona strona naszej natury – pozwala odejść na chwilę odejść od logicznej kwerendy i wspiąć się na kolejne szczeble poznania. W 2017 roku Agnieszka Mastalerz, laureatka Nagrody Specjalnej 16. Edycji konkursu Artystyczna Podróż Hestii, postanowiła ułatwić pracownikom ERGO Hestii przejrzenie się w lustrze ich marzeń, pragnień i snów, żeby dostrzec, że nie istnieje jednowymiarowy obraz tak zwanego człowieka korporacji. Przebieg jej performatywnej akcji ujawnił całe spektrum wspólnych wartości, którymi ta firma żyje. Dzięki zbadanym snom, łatwiej powiedzieć kim jesteśmy i kim chcielibyśmy być.