FAQ – Ogólnopolski Program Dotacyjny Artystyczna Podróż Hestii na rok 2024 Kto może zgłosić swój projekt wystawy do Programu? Każdy artysta i artystka, także w zespołach. Nie ma limitu wieku ani liczby osób współtworzących dany projekt. Kwota dotacji przeznaczona na wynagrodzenia dla artystów / artystek zostanie podzielona przez liczbę osób biorących udział w wystawie. Instytucja kultury z siedzibą w Polsce, organizująca we własnych przestrzeniach wystawienniczych profesjonalne pokazy sztuk wizualnych i prowadząca działania upowszechniające, programy animacyjne i edukacyjne na rzecz społeczności. Program dedykowany jest zarówno do instytucji prywatnych, jak i publicznych, w tym organizacje pozarządowe, dysponujące własną przestrzenią wystawienniczą. Planowana wystawa może być pokazem indywidualnym, jak i zbiorowym. Jako artysta/artystka składający/a wniosek czy muszę przedstawić zarys działań edukacyjnych? Tak, w porozumieniu z Instytucją Realizującą należy złożyć zarys działań edukacyjnych. Co musi zawierać wniosek? Instytucja kultury musi dostarczyć kompletną koncepcję wystawy wraz z jej opisem, terminem realizacji oraz uzasadnieniem zgodności z celami Programu, wskazać osoby kuratora, kuratorki, listy twórców, twórczyń oraz program działań edukacyjnych towarzyszących wystawie. Artysta, artystka musi przedstawić projekt planowanej wystawy wraz z planowanym terminem wystawy, list intencyjny instytucji, w której wystawa ma zostać zrealizowana, cv i portfolio wraz z innymi materiałami dokumentującymi dotychczasową działalność. W projekcie wystawy musi zostać zawarty zarysu koncepcji i tematyki wystawy zgodny z celami i działaniami edukacyjnymi Programu. Jak złożyć wniosek? Wniosek należy złożyć poprzez stronę internetową Fundacji APH, na elektronicznym formularzu, mieszczącym się pod adresem: www.artystycznapodrozhestii.pl, w zakładce: Program dotacyjny, klikając w przycisk: „Złóż wniosek”. Wnioski przekazane Fundacji APH w inny sposób (np. w wersji papierowej lub emailem) nie będą rozpatrywane. Ile wniosków może złożyć instytucja kultury i artysta/artystka? Każda instytucja kultury oraz artysta/artystka mogą złożyć po 1 wniosku. Artyści / artystki mogą zarówno zgłosić własny projekt wystawy, jak i zostać zaproszone przez instytucję kultury, o ile będą to różne projekty. Instytucja realizująca nie może wydać więcej listów intencyjnych niż 1. Czy projekt może być realizowany poza granicami Polski? Nie, projekt musi zostać zrealizowany w Polsce. Czy projekt wystawy musi zostać zrealizowany w przestrzeni instytucji kultury lub instytucji realizującej? Dopuszcza się możliwość zrealizowania projektu w innej uzgodnionej z Fundacją APH przestrzeni, mieszczącej się na terytorium Polski, o ile miejsce, w którym odbywać się będzie wystawa oraz wydarzenia towarzyszące będzie dostosowane do potrzeb osób z różnymi dysfunkcjami. Koniecznym warunkiem jest przystosowanie danej przestrzeni, obiektu do potrzeb osób z niepełnosprawnością ruchu. Dostępność wystawy dla niewidomych i słabowidzących będzie dodatkowym atutem. Jakie są terminy składania wniosków, ogłoszenia wyników i realizacji projektów? SKŁADANIE WNIOSKÓW Instytucja Kultury I nabór: do 30 grudnia 2023 (dla projektów realizowanych do 30 sierpnia 2024 II nabór: do 28 lutego 2024 (dla projektów realizowanych między 31 lipca a 29 grudnia 2024) Artysta Artystka do 31 stycznia 2024 OGŁOSZENIE WYNIKÓW Instytucja Kultury I nabór: do 31 stycznia 2024 II nabór: do 30 marca 2024 Artysta Artystka do 29 lutego 2024 Czy wystawa musi zakończyć się do końca 2024 roku? Nie, wystawy z II naboru dla instytucji kultury oraz artystów i artystek mogą zakończyć się 28 lutego 2025 r. Jak wygląda proces oceniania wniosków? Procedura oceniania wniosku o dotację i Projektu składa się z dwóch etapów. W pierwszej kolejności wniosek podlega ocenie formalnej. Jeśli wniosek jest wypełniony prawidłowo, przechodzi do analizy pod kątem zgodności z celami i założeniami Programu. Ocenie formalnej podlega weryfikacja, czy: a. wniosek złożony został w terminie, b. wniosek złożony został zgodnie z procedurą składania, c. wniosek został podpisany przez osobę umocowaną do działania w imieniu wnioskodawcy, d. cele Projektu są zgodne z celami Programu, e. harmonogram realizacji Projektu jest zgodny z harmonogramem Programu, f. kwota wnioskowanej dotacji nie przekracza przewidzianego w Programie limitu, g. nie występują koszty, które nie mogą być finansowane w ramach dotacji. Ocenie merytorycznej podlega w szczególności: a. temat wystawy, b. wybór artystów i artystek oraz dobór ich prac na wystawę, c. uzasadnienie zgodności z założeniami Programu, d. rodzaj i harmonogram działań w ramach programu edukacyjno-animacyjnego, e. oryginalność Projektu, f. zakładany zasięg i oddźwięk społeczny Projektu. Jak wyglądają następne kroki w przypadku zakwalifikowania się do programu? Wyniki naboru zostaną opublikowane na stronie Fundacji APH. Po ogłoszeniu wyników konkursu pracowniczka / pracownik skontaktuje się z osobą kontaktową podaną we wniosku w celu uzgodnienia daty podpisania umowy dotacyjnej. Wypłata przyznanej dotacji nastąpi w terminie 14 dni od dnia zawarcia umowy dotacyjnej. Instagram Facebook YouTube Spotify English Zamknij Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Regulaminem serwisu. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce lub konfiguracji usługi. ok